It’s spring again and grandmother is explaining a few things about life to Maima. He comes to a decision: the evil Sikhircha must be conquered. That is the way it should be, says grandmother. Maima is to receive some assistance in the shape of a pair of wings, some courage, and a horde of cunning mice.