The daughter has other things on her mind. She has to organise the renovation of her apartment.
The daughter has asked the son to help her. The son has other things on his mind. He needs to study. His girlfriend wants to spend some time with him.
In the end, the son goes to visit the grandmother and the watermelon finds its way outside.