Rocky Otoo lives with her mother in the Bronx in New York. She has just finished high school and wants to study. She is always arguing with her mother, a Ghanaian immigrant, who expects her daughter to start working in her hairdressing salon. But before she obliges her mother Rocky wants to visit her father, a tribal chieftain, in Ghana. She has visions of herself standing in her father’s palace, being crowned as princess. But the reality is anything but a fairy-tale. When Rocky returns, she has grown up into a self-confident young woman, who has roots in both continents.