Twentysomething Pearl works in marketing. She feels increasingly drawn to her boss, Tom who is a married man and has children. Pearl works pretty long hours for him. Their small team of five spend eight or ten hours a day, five or six days a week, working in small, busy rooms. After work, Pearl usually goes home in Tom’s car together with her colleagues – that’s Karl, who is the department’s pain in the ass, John the brainy one, and Jewel, who loves to flirt. Tom is a great boss: friendly, tolerant and competent. But what really lurks behind his friendly façade is anyone’s guess.
In eight flashbacks the film tells the story of the brief affairs that occur in the tiny universe otherwise known as an office, where two powerful forces are pitted against each other – human resource policy and romance.