Nachiket and Sameer are not only the greatest of friends; they are even related to each other. The cousins have known each other since early childhood. Since they attend different schools and can’t always tell each other the latest news, they write each other long letters instead. In his letters, Nachiket describes his belief in transcendence, his longing to be one with the universe and reach a higher plane of existence through reincarnation. Sameer is more practical; his mind is on the summer holidays that will begin after their matriculation exams, and Aunty Seema, who is going to get married. The upcoming swimming championships are of course another topic of endless interest.