Directors Hippolyte Girardot and Nobuhiro Suwa met in 2004 on the set of one of Suwa’s films in which Girardot was appearing at the time. The two became friends and Girardot showed Suwa some Super-8 footage that he had filmed of workshops with teenagers that involved improvisation. The two decided to develop a story idea for a film about a couple’s separation, told from the child’s point of view. Nobuhiro Suwa: Yuki’s story could be the reverse angle of the story from my film UN COUPLE PARFAIT, which already tackled the theme of a couple’s separation. But above all what interested me was how to show children in a movie, and it was also a challenge for me to see what we could do with children in film. I believe that generally children are shown according to an adult’s point of view; it’s the way in which adults interpret them, a vision of children internalised by adults. We cannot approach a child’s experience in a pure way that is entirely devoid of adult influence. For me it was the desire to approach them as a fully-fledged outsider.”