Monga is the name of an old quarter of Taipei. Mosquito and his friends have no illusions about the unwritten laws that prevail in this part of town: if you want to survive here you’ve got to be stronger than your enemies.
Mosquito, Monk, Dragon, White Monkey and A-Lan are all members of the ‘Gang of Princes’. They formed the gang when Mosquito’s snack was stolen on his first day at school in Monga. The five teenagers have decided they don’t want to be pushed around.
The boys soon begin to enjoy their new found gangster lifestyle and are already planning to take over as top dogs on the streets of Monga. But little do they know that there are others who are deeply jealous of Mosquito’s success.
Geta, one of Monga’s old triad leaders, sees it as his duty to teach these cheeky young upstarts the true laws of gangsterdom. And so Geta tells the youngsters about the legacy handed down by the city’s founders and the strict laws of a brotherhood which should always fight not just for territorial reasons but also to protect their honour.
But even Geta has no inkling of the storm that is about to hit Monga – a storm that will destroy the town’s traditional values and the vestiges of its glory. A new gang, bristling with an arsenal of handguns, is about to change forever the little world in which Geta and the ‘Gang of Princes’ have made themselves at home.