Outside his home country, Baltasar Garzón is a much revered, highly decorated lawyer. In Spain, however, he has been suspended from office since spring 2010, having been accused of prevarication.
Isabel Coixet visited him in Madrid on 18 December last year. Their conversation lasted over six hours. When the director later showed him her ninety-minute rough cut, he had no objections to her selection of footage, and only asked shyly, “Don’t I look a bit larger than life?” Isabel Coixet’s immediate response was, “Baltasar, with everything that you’re going through, if you weren’t larger than life, I’d begin to worry!”