An archaeology of both the ocean and the image, this piece reworks the sequences of Leviathan that were shot in and from the sea. Projected at 1/50 of the speed at which they were recorded, it simultaneously slows movement and animates the still, revealing a liminal universe at the threshold of human vision. In this flux, one beholds a netherworld of aqueous forms that appear in one frame and disappear or transmogrify into something else in the next.
The video is 360 minutes long and will be presented in three parts of 120 minutes length each, three times in a row.