Swedish writer Jonas Jonasson’s first novel topped the German magazine Der Spiegel’s bestseller list for several months and sold over two million copies in Germany alone. In this screen adaptation, Swedish director and comedian Felix Herngren displays a marvellous sense of the absurd. Told in numerous flashbacks, this journey back in time through the twentieth century looks back on a whole era. The film was shot in Sweden and Eastern Europe.