The image of the man who was burned to death by an angry mob on May 17 became a media icon of the riots and made the front pages of all daily newspapers. He was Ernesto Alfabeto Nhamuave, a rather shy construction worker from Mozambique. One of the many thousands of African migrant workers who come to South Africa each year. Adze Ugah, the Nigerian director of this film is one of them as well. He retraces the steps of the prominent victim which lead him back to Ernesto’s family in Mozambique.