Life is pretty monotonous in this dull town. A couple who are anything but talkative watch TV night and day. Their parrot is supposed to entertain them, but even he prefers hanging out in his cage to performing for his owners. The couple decides to get rid of their wayward feathered friend and puts him outside. But he keeps on flying back, attracted by the only colourful source of light far and wide – the television.