A picture of finely woven lace reveals the bright autumn colours of a Russian forest. But then a proud vixen collects up the colourful threads to make herself a dress, even rolling the sunlight into her robe. A girl reading a book by a window is carried off into sleep by the fairy tale. All is hushed. Winter has arrived. Made from animated pieces of material, this poetic miniature portrait creates magical moments out of the changing seasons.