17-year-old Eidok lives in a remote village in Iran. He finds the restricted nature of village life with its ubiquitous traditions, rules and monotonous daily routines quite stifling and would give anything to get away, preferably to the Emirates, where life is so much more exciting – or so he has been led to believe. And so Eidok begins to plan his escape – in spite of the fact that his parents are against their son’s idea. Eidok arranges for an Afghan refugee named Gol-Mohammad to take on his own job as herder and prepares to leave.
Abdolrasoul Golbon: “Everyone is searching for a lost thing or a new horizon in life, regardless of what he thinks and believes in. In this film we take a look at the world of people on the periphery; at the lives of those who have been forgotten.”