A rediscovery is Ilona Baltrusch’s Flight through the Night, produced during her studies at DFFB, at a time when a whole generation was looking up to Godard. The film shows us a highly staged West Berlin, and captures in endless philosophical loops the apocalyptic atmosphere typical of the ‘80s.The cinematic process becomes part of an intellectual game about the death of the living in the city. At the same time, the film’s playful defiance of film and theatre conventions gives it a very contemporary feel. (Stefanie Schulte Strathaus)