Ben Rivers, born in 1972, is an award-winning artist and filmmaker. His films have been exhibited worldwide at numerous galleries and festivals. Between 1995 and 2005 he co-programmed the Brighton Cinematheque. He is currently a Radcliffe Fellow at Harvard University. After A Spell to Ward Off the Darkness (2013) this is his second collaboration with Ben Russell.