Without ever intervening, this film describes the lives of the Yenish people, who are not recognised as a national minority in any EU state. When Belinda turns 23 she decides to get married, but her boyfriend is in prison. She sends him love letters and waits for his release. Belinda – a touching love story, the script of which was written by real life.
A French director who films all her documentaries in the same area which spans only a few kilometres in eastern France. She thus creates a cinematic terrain where the characters of one film lead to the next. Her works have screened at numerous festivals and won various awards, including the Intangible Heritage Award at the Cinéma du Réel festival in Paris for La Place.