Director Nicolas Wackerbarth captures the complex essence of Fassbinder’s film and simultaneously creates a profound work of his own. Casting takes an unflinching look at the murky depths of human relationships driven by power, passion and desperation. Yet Wackerbarth also brings bitter truths to light about power relations and dependencies in the German television industry almost in passing. Casting is both intelligent and entertaining, marked by exciting turning points, humour and the breathtaking acting performances by a truly virtuoso ensemble.
Born in Munich in 1973. He studied acting in Munich, then direction at the German Film and Television Academy Berlin (dffb). Nicolas Wackerbarth is co-editor of the film magazine “Revolver”. As well as working as a director, writer, and actor, Nicolas Wackerbarth teaches at various art schools and at the dffb.