This director, screenwriter and artist lives and works in Recife, Brazil and first became known for his documentary work. His debut feature film, Ventos de Agosto (August Winds) premiered in competition at Locarno in 2014 where it received a Special Mention. Boi Neon (Neon Bull) won the Orizzonti Special Jury Prize at the 2015 Venice International Film Festival and went on to pick up two Fénix Film Awards, for Best Screenplay and Best Cinematography, as well as being Brazil’s entry in the Goya Awards.