The boys spend a weekend at the Scheller’s summerhouse in the country with Günther’s sister, Hilde. Paul is fascinated by Hilde and falls in love with her; initially, it looks as though his feelings are reciprocated. But Hilde is in love with many a boy and secretly enjoys trysts with Hans, who was once Günther’s lover.
They throw a wild party in the garden. A large group of friends including, surprisingly, Hans, descends upon them from town. His arrival sets off a roller-coaster of emotions that soon spins out of control. Intoxicated by the music, the absinthe, their desires and sheer lust for life, they all find themselves swept up by a deadly maelstrom . . .
There are two previous screen adaptations of the tragic events on which this story is based. Carl Boesse’s 1929 film was followed in 1960 by Max Nosseck’s version of the “Steglitz school tragedy”. Both films shared the same title: GESCHMINKTE JUGEND.