Irene lives with her father, Mateo, a kindly and lively old gentlemen in spite of his tragic past, and her twenty-two-year-old son, David. These three live a perfectly harmonious existence. But then David decides to move out of the family home and live with his girlfriend Clara instead. Irene sees her father’s condonation of David’s plans as a case of male chumminess, and this causes hitherto unknown tensions between mother and son to come to the fore.
Their conflict comes to a head, and, in order to continue living together they find themselves obliged to re-interpret their relationship.
Patricia Ferreira: “It is about memory and the possibility of bonds of affection between people of different ages as opposed to each generation being stuck in its own group, but above all, it is about pain.
Mateo, Irene and Clara are ordinary characters. This is why we can all identify with their experiences. I can’t think of a better way to talk about pain, fear, our ability to communicate with each other, and our desire and strength to live.