Alexandros is thrilled when he arrives at his grandmother’s village at the beginning of the summer holidays. His cousin Dina is to look after him, and Alexandros does his best to impress her, even though he is only four years old and can only guess the meaning of many of the words he hears. And so the story of his summer holidays takes a surprising turn.