Shortly after assuming his post as food taster, Shinnojo loses his eyesight. The fish that was given to the head of the clan was poisoned. Prior to this, Shinnojo had held an inferior position in the ruler's entourage. Realising that not only will he remain blind until the end of his days, but he must now relinquish his position and will need assistance for rest of his life, Shinnojo becomes dejected and melancholy. His wife, Kayo, is the only one able to prevent him from committing suicide: "I can't imagine life without you. But, go ahead and kill yourself. If you do so, I will follow you immediately", is her response. Touched by her loyalty, Shinnojo gives up his plan to take his own life. Shortly afterwards, Shinnojo's uncle advises him that, since he is no longer able to work, Shinnojo should ask Kayo to go to Shimada, the influential steward of the estate, and ask for his help. As time goes by, Shinnojo begins to get used to being blind. But then one day his Aunt Ine tells him of a rumour she has heard about Kayo's infidelity. Madly jealous, Shinnojo, who loves his wife and had always trusted her, orders his old servant, Tokuhei, to follow Kayo. Tokuhei discovers that the rumour is true. Having noticed that she was being watched, Kayo admits to having committed adultery with Shimada, explaining that the steward demanded her body in return for supporting Shinnojo. Throwing his wife out of the house, Shinnojo prepares himself for one last battle ...