The summer of 1945. As a "human bullet" of the Kamikaze Unit, 21-year-old "he" is inside a drum with a torpedo. While he waits, he looks back on a short adolescence, reminiscing on the harsh training, a friendly bookstore, and a girl he loved. A complement to The Emperor and a General, and based on personal experience, Okamoto comically portrays the stupidity of war as well as the sentiments of youth. Though filmed on a low budget as an independent production, the tone of the 16mm image, the dry and humorous monologues and the surreal beach scene etc. create a unique effect.