"If an artificially created identity (usually a popular image) completely super imposes the ego to a suffocating extent, it leads to the kinds of outbreaks of existential paranoia that often occur in American show business. In his brilliantly bizarre package of interpretation, Arthur Penn tries to decode one such case of fear run riot - only to encrypt it once again and freeze it in traumatic, symbolic experiences. Penn chases run-down popular nightclub entertainer Mickey One through the distorted perspectives of a world (...) of Fellini- and Kafkaesque fear and compulsion". (Ponkie, Abendzeitung, München, 19.8.1970)