Jakob is really a woman, but the superstitious villagers are obsessed with the idea that Jakob has to be a man in order to protect the village from a great calamity. Jakob has never been in any doubt about this destiny. She lives an isolated existence on a lonely farm. One day Jakob takes on Tom at the farm. Tentatively, the two come closer. The villagers are not at all happy about this development. A friendship has to be avoided at all costs.