RGB XYZ was discovered in late 2007 when a gardener accidentally dug up a hard drive buried somewhere in central Europe. The hard drive soon found its way to filmmaker David O’Reilly, who distributed the work online. What seemed like incomprehensible nonsense was actually a story of loss and adventure. Five episodes scattered across the corners of the internet eventually combined to make the most enigmatic piece of animation ever to leave a computer.