Jochen Hick’s new film portrays Tom Weise, one of the initiators of HustlaBall – an event originally created in order to encourage the acceptance of male prostitutes, but also to launch a rent boy website.
The ostensibly self-confident businessman of the film’s first few minutes gradually reveals himself to be a man with weaknesses, fears and dreams. Initially following Tom Weise as he organises the last of his parties in the US, the film then accompanies him as he returns to Berlin. Besides being a vibrant portrait, Hick’s film is also a socio-cultural exploration of the New World and the old, as reflected in a marginalised group. His documentary also affords a fascinating insight into the universe and the minds of escorts and party-makers.