Epstein’s film traces the political climate and homophobia that led to the murder of gay rights activist Harvey Milk in San Francisco in 1978: “In the largely gay community around Castro Street, a minority that was at one time ‘invisible’ begins to gain confidence. Those who had once hidden themselves away on account of their being ‘different’ now find the courage to appear in public. One of them, Harvey Milk, emerges as a charismatic personality … until in November 1978 he is murdered in cold blood by a representative of the by no means silent majority who, for the first time, finds himself outvoted.” (Manfred Salzgeber)