In her film, LA BARBE BLEUE, Catherine Breillat has created a variation of a popular figure based on the real life Gilles de Rais, a comrade-in-arms of Joan of Arc and infamous child murderer who once inspired another man of letters, Georges Bataille, to write his own version of the story.