Ruíz Navia films the encounter between Western civilization and the inhabitants of an isolated village on the edge of the rainforest, using non-professional actors from La Barra. A parable in calm, clear pictures about the "right" relationship between give and take, about the power of money, about modernity and tradition, strangeness and attachment.
The director and the leading actor answered the questions of the audience after the screening.