As Martin Scorsese comments: “The decade around 1860 is a gold mine of unbelievably moving stories about the working population of New York, about the waves of immigrants who lived on the streets, about corrupt politicians and legendary gangsters who fought each other in order to gain control of everything. These stories tell us about an era in which America’s ideals were put to the test. These stories are the myths about our origins.”