This evocative tribute to the mother of American avantgarde film calls forth the spirit of one who was larger than life as recounted by those who knew her. Friends and contemporaries float through her homes, recalling in tiny bits and pieces words of Deren's architectural and personal interior space. Clips from her films are projected back into the spaces where they were originally filmed. Fluid light projections of intimate space provide an elusive agency for a filmmaker most of us will never know.