Thomas lives on a farm in Cumbria in the northwest of England. His father thinks of his twelve-year-old son as one big disappointment. When Thomas kills a chicken one day, Thomas puts the blame on the dog. His father has no doubts about who is the real culprit, but the rules on the farm are simple: if the dog killed the chicken, then the dog must be killed. Thomas’ father expects nothing less.