It’s warm and the sun is shining. Effortlessly nature succeeds in providing us with the things we need: crystal clear seawater for the fish, coconut for the land. The islanders live a happy and healthy life – until, far away, a massive ball of fire rises on the horizon and powdery snow rains down bringing destruction. Undeterred by international criticism, France continued to test atom bombs in the South Pacific until 1995. The people and the environment continue to suffer here as a result of these tests.