He’s the man who invented Slow Food and Terra Madre. In 1986 Carlìn founded the ArciGola gastronomic association in Italy and, three years later in Paris, launched Slow Food, an international anti-fast food resistance movement. Without ever leaving his native Bra, a small town of 27,000 inhabitants, he has created a movement that now spans 150 countries and has transformed gastronomy forever.
Slow Food Story tells the tale of a group of friends in the provinces. It’s a story of pranks and political passions, of restaurants and rediscovered peasant rites, of wine and journeys and gambles, some won and some lost but all taken with the same unsinkable, grouchy irony. The film shows how even the most important cultural adventures can be born of a tongue-in-cheek approach to life.