The village boys play the whole day long in the street together – all except Hugo. He prefers to sit alone in the tree in the courtyard behind the house. This makes his parents worried and his father tries reading him encouraging stories at night. Nothing seems to work until his dad brings home a ball and everything changes. The boys start playing football and Hugo is in their midst. But then the ball lands high in the treetop and nobody can reach it. What does the world actually look like from up there?