Leviathan is a project that stems from a year spent at sea filming with industrial fishermen from New England. In portraying the labor of fishing, it participates in a longstanding history of transforming fisherfolk into images, one that goes back to the beginnings of photography. Yet it resists both the romanticism and the anthropocentrism of this tradition, striving instead for a less sentimental relationship between the human and the pelagic, and to afford equal aesthetic attention and ontological weight to the human, the ecological, and the industrial.