Chimney Sweeps is about two young men who become master chimney sweeps. One of them then goes to live it up as a bodybuilder in America, before coming back disillusioned to care for his wife and children and resume his job as a chimney sweep. The other grows tired of being a 'demigod in black'. After trying his hand at many different jobs, he eventually marries a Turkish woman and is now the boss of a flooring company. But the friendship between these two diverse characters endures.