When wealthy Margot Wendice threatens to leave her husband, ex-tennis pro Tony, he arranges for a hired gun to kill her in their apartment. But the clever murder plot goes awry when Margot, struggling with the assassin, grabs a pair of scissors.
The script was based on a straightforward stage play of the same name, but Hitchcock opened up the action and shot his legendary marriage and murder thriller in 3D, using the stereoscopic Natural Vision method. In order to further enhance the 3D effect, the 'master of suspense' had special trenches built into the floor of the sets, so a camera could be placed at a very low angle shooting upward, giving audiences the illusion of being in the middle of the action in front row seats. The digital 3D-projection has been processed by Warner Bros.