Pogorszenie Widzenia (Worsening of Eyesight) is another self-portrait in Bąkowski‘s practice. The artist focuses here on manifesting the constraints of perception, which disable control over shaping one‘s own personality, and prevent us from fully contacting the world. The film is a peculiar poetic last will, whose author strives to forge his own image in the collective memory.
“I use personal experience only when everyone can identify with it. I‘m not interested in evanescent and individual problems. Talking about myself, I want to talk about everyone” (Wojciech Bąkowski).