Petite Neige, an Inuit girl, must catch a bird before she can be admitted into the world of adults. Her test turns into a dangerous adventure when she encounters a menacing giant dwarf out on the ice who is constantly changing shape. The spirits of birds devoured by this bizarre monster come to the girl’s aid. But then there’s a huge whale beneath the ice, waiting to consume its prey. Inspired by a traditional Inuit fairytale, this animation is pervaded by the white of the landscape of snow and ice. It transports the viewer to a far-off, magical world where children live lives in close communion with nature but also battle to survive it.