By combining fictional scenes of a meeting between the two and documentary based material like letters, biographies, and interviews, Wie aus der Ferne imagines Wiesenthal and Speer’s relationship through the lens of a short text by Ludwig Wittgenstein about memory images, their connection to the Holocaust memory discourse, and its representation in film.