Luzi will soon get married; although she loves her fiancé with all her heart, she fears this day more than any other. When the youngest son of the wealthy Brenner farmer has a fatal accident whilst cutting wood, and his brother is found dead in the mill stream soon after, the old order in the valley begins to unravel. But there are things you just can’t talk about, even if you can’t forget them.
Thomas Willmann’s novel on which this film is based skilfully weaves the stylistic devices of the rural-based ‘Aga saga’ into a compelling revenge drama. For her screen adaptation, Andreas Prochaska uses motifs from the western to depict, in archaic images, the silent battle of a community with its own laws.