Filmmaker David Jansen found inspiration for the film in the work of Belgian graphic designer and illustrator Frans Masereel. Processing the most diverse emotions in his woodcuts, Frans Masereel developed a noticeably expressionistic style, in which the symbolic and concrete are interwoven. David Jansen transfers that approach to this animated film, in both form and content. Narration meets association and vice versa.