Tudor Giugiu took part in Panorama in 2006 with his directorial debut Love Sick. The protagonist in his new work is one of those who have made something of their lives; he could partake of the boom in post-Communist Romania suggested in the film. But at what cost? Giurgiu's radical, bitter vision describes a country in turmoil; he also shows how state omnipotence ensues when corrupt lawmakers and executive powers cover for each other. The individual must choose between retreating into his private life and civil disobedience – and run the risk of going under.