A tender-breasted bird. Tumescent blossoms with sad eyes. Based on Oscar Wilde’s eponymous fairy tale, this animated version brings to life the paintings of Del Kathryn Barton. Transporting the story to a pictorial world of surreal beauty, the film turns the tale into a nocturne about the solitude at the heart of true love.