Andrew Neel’s shocking feature film debut explores the roots of violence in white American males – men who will later become politicians, will mistreat prisoners or start families. Seen through the sensitive eyes of the protagonists, the film raises questions about loyalty and male self-image and pillories a frightening reality of life on American campuses which, in the name of tradition, systematically destroys young men – or turns them into monsters.