In 2022 New York, detective Thorn is investigating the murder of a businessman with ties to the food corporation Soylent. The company’s newest product “Soylent Green”, allegedly made from plankton, is highly sought after by the city’s 40 million inhabitants. Thorn’s investigation takes him into the insular world of the rich and the ghettos of the poor. Pursued by assassins, and with his superiors trying to impede his inquiries, the detective uncovers a fatal connection between funeral rites and foodstuff production ... With its references to the greenhouse effect, 1973’s Soylent Green showed the first “ecological dystopia”, tackling the controversial theses of the Club of Rome (“The Limits to Growth”, 1972); its predictions of overpopulation and graphic portrayal of the battle for resources was in keeping with popular scientific opinion (Paul R. Ehrlich, “The Population Bomb”, 1968). It was also released in the year of the “oil crisis”, making its depiction of a society that had become largely immobile highly topical. In the film, only cinema remains “untouched”, with moving pictures perpetuating memories of an intact natural world – albeit with fatal consequences for the viewer.