Meral is new in the city and immediately finds a playmate: he is small, grey and a mouse. So it's not so bad that her new classmates are not quite as welcoming. She has her hands full with Peepeep anyway. To keep her new friend from getting caught in a mousetrap, she takes him along on a school camp. He will surely feel at home in the woods, with the hedgehogs, deer and other animals. But such an outing to the wilderness holds its own danger, especially for an ignorant city mouse. To the children's horror, Peepeep lands up in the talons of an owl! Yet after their initial shock, they come to understand more about the cycle of life. What sounds like an off-putting experience turns out to be an exciting lesson about the wonders of nature, interspersed with musical numbers.